Marki własne mają ponad 50% udziału w brytyjskim rynku

09.07.2018

Z raportu firmy badawczej IRI wynika, że udział marek własnych w rynku w Wielkiej Brytanii wzrósł czwarty rok z rzędu, osiągając 52,5% – informuje serwis talkingretail.com.

Badanie wykazało, że najbardziej wzrosły udziały marek własnych w segmencie środków czystości i higieny osobistej, natomiast spadek dotyczył produktów gospodarstwa domowego.

Prywatne marki są również silne w segmencie alkoholu, a wzrost odnotowano w przypadku win, win musujących i napojów ready-to-drink (gotowych do spożycia). C​chipsy, orzechy, prażona kukurydza i herbatniki to konkretne produkty, w których marki prywatne osiągają lepsze wyniki.

– Konsumenci coraz bardziej koncentrują się na poszukiwaniu wartości za pieniądze, pomimo poprawy perspektyw gospodarczych. Oczekiwania są większe, większy wybór i większa dostępność w rozwijającym się krajobrazie handlowym – mówi Olly Abotorabi, starszy kierownik ds. Regionalnych informacji w IRI.

(09.07.2018 za dlahandlu.pl/talkingretail.com)