Lotte i Spring Sheep muszą działać szybko na chińskim rynku mleka alternatywnego

17.10.2018

Firmy Lotte oraz Spring Sheep muszą działać szybko, aby wykorzystać okazje, jakie daje chiński rynek mlek alternatywnych, gdyż segment ten rośnie bardzo szybko – ocenia firma analityczna Global Data. Południowokoreańska firma Lotte Food Pasteur podpisała memorandum z nowozelandzką firmą przetwórstwa mleka owczego Spring Sheep Milk.

Mimo że partnerzy będą początkowo skupiać się na wprowadzaniu produktów dla dzieci na rynek południowokoreański do 2019 roku, to Lotte planuje też wprowadzenie do 2020 roku mieszanek dla niemowląt w Chinach.

Fiona Dyer, analityk w GlobalData, mówi, że partnerzy nie powinni czekać zbyt długo z próbą wejścia na szybko rosnący rynek chiński, na którym co miesiąc widać nowych uczestników zainteresowanych wykorzystaniem okazji na tym prężnym, a także – dzięki statusowi produktów premium – niezwykle zyskownym rynku alternatywnych produktów mlecznych.

Według najnowszego raportu GlobalData „Baby Nutrition Insights”, mimo że chiński rynek specjalistycznych formuł produktów mlecznych jest obecnie dość mały, to jednak szereg marek i produktów zostało dopuszczonych do sprzedaży, w tym m.in. mleko bez laktozy Beingmate; specjalna formuła Periflex dla niemowląt z fenyloketonurią od marki Danone oraz formuła proteinowa dla niemowląt Enfamil Pro Shu z częściowo zhydrolizowanego białka od firmy Mead Johnson.

W 2017 roku produkty hipoalergiczne oraz bezlaktozowe uznano za jedne z głównych formuł specjalistycznych do sprzedaży, ale Chiny są też uznawane za jeden z nielicznych rynków na świecie ze stosunkowo rozwiniętym rynkiem mleka modyfikowanego dla niemowląt opartego na mleku kozim (często będącym alternatywą dla mleka bez laktozy).

– Do sprzedaży zostało dopuszczonych też kilka preparatów dla niemowląt opartych na mleku jaka i mleku owczym, które korzystają z tego pozytywnego wizerunku produktów dobrych dla zdrowia. W rzeczywistości mleko owcze jest uważane za bardziej pożywne niż mleko krowie lub kozie, o wyższej zawartości wapnia i białka. Lotte i Spring Sheep dzięki partnerstwu powinni starać się wykorzystać ten trend – podkreśla Fiona Dyer.

GlobalData to firma analityczna dostarczająca unikalne dane, analizy ekspertów i innowacyjne rozwiązania dla klientów z takich branż jak m.in. sektor opieki zdrowotnej, handlu detalicznego, finansów, technologii i usług profesjonalnych.

(17.10.2018 za portalspozywczy.pl/GlobalData)