Kampanie społeczne nie budują sprzedaży mleka ani innych kategorii

19.10.2018

Branża mleczarska co jakiś czas uruchamia kampanie społeczne, które mają zwiększyć sprzedaż i konsumpcję mleka. – Moim zdaniem, nawet dobrze prowadzone kampanie społeczne nie zwiększą sprzedaży żadnej kategorii produktowej – powiedział Jacek Sadowski, prezes DEMO Effective Launching.

– Kampanie społeczne nie przełożą się na wzrost sprzedaży w żadnej kategorii. Każdy sam musi zadbać o wzrost sprzedaży swoich produktów – mówi Jacek Sadowski.

Podkreśla, że tym, co naprawdę buduje sprzedaż, jest dobrze przygotowana i odpowiednio wprowadzona na rynek marka, która wpisuje się w zwyczaje i dzień konsumenta.

– Aby zwiększyć sprzedaż należy wykreować produkt markowy, czyli taki, który ma stałego klienta. Produkt markowy nie jest najtańszy, ale zaspokaja potrzeby konsumenta, który wie co i dlaczego kupuje, jest powtarzalny jakościowo. Konsument widząc na półce produkt markowy dokonuje decyzji zakupowej w kilka sekund – nie musi się długo zastanawiać, gdyż marka zawiera wszystkie potrzebne mu informacje – mówi Jacek Sadowski.

Podkreśla, że marka daje powtarzalność i jest korzystna dla wszystkich uczestników rynku – klienci są w stanie zapłacić więcej, więc producenci uzyskują wyższe marże, a sklepy chętnie wstawiają na półki produkty markowe, gdyż szybciej rotują.

– Sprzedając produkt niemarkowy producenci pracują na minimalnej marży, gdyż ich produkty nie odróżniają się w zasadniczy sposób od innych produktów niemarkowych – mówi prezes DEMO Effective Launching. Zwraca uwagę, iż także produkcja tylko marek własnych sieci handlowych nie zapewnia dużych marży. Producenci marek własnych różnią się od siebie, z punktu widzenia sieci, tylko wysokością marży. To skazuje producentów na dużą niepewność, gdyż z dnia na dzień może pojawić się ktoś inny, kto dany produkt wyprodukuje taniej – dodaje.

(19.10.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. PTWP)