Prezes Spomleku podsumowuje rok

20.12.2018

– Rok 2018 był dla naszej mleczarni udany, szczególnie w kontekście umocnienia naszej pozycji rynkowej i siły naszych marek serowych Serenada i Skarby Serowara. W kategorii serów premium umacniamy pozycję lidera – powiedział Edward Bajko, prezes SM Spomlek.

Podkreśla, że produkty spółdzielni z Radzynia Podlaskiego są doceniane przez najlepszych szefów kuchni, o czym świadczy stała obecność serów długodojrzewających Spomleku w ponad 200 restauracjach. – Poza tym naszą ofertę produktów z tej półki wzbogaciliśmy o Sery z Radzynia – tradycyjne, ręcznie pielęgnowane i produkowane w małej warzelni. Widzimy ogromny potencjał we współpracy z branżą HoReCa, która ma coraz większe zapotrzebowanie na sery z tej kategorii – mówi Edward Bajko.

Jednocześnie osiągnęliśmy nieco niższe od spodziewanych zyski na rynku B2B, bo mocno spadły światowe ceny na proszki serwatkowe, a w szczególności na produkowane przez nas koncentraty białek serwatkowych WPC 80. Jest to o tyle zaskakujące, że zapotrzebowanie na białka serwatkowe rośnie, bo poszerza się krąg zastosowań dla tych produktów, chociażby o coraz bardziej popularne batoniki proteinowe. Generalnie nasze przychody wzrosły w tym roku o około 10% i rok 2018 zakończymy zyskiem na bardzo przyzwoitym, chociaż nie rekordowym poziomie – mówi prezes Bajko.

W mijającym roku Spomlek został doceniony w wielu konkursach. Firma została Ambasadorem Województwa Lubelskiego, w rankingu „Złota Setka 2017” została uznana „najlepszą firmą spożywczą”. Nagrody przyznano również za sery. „Serowego Króla” otrzymały sery długodojrzewające Skarby Serowara, w konkursie Good Cheese złoto przyznano Bursztynowi, zaś Serenada otrzymała tytuł „Rodzinnej Marki Roku 2018”.

– Otrzymane nagrody i wyróżnienia pokazują, że nasze produkty cieszą się uznaniem konsumentów i handlowców – dodaje prezes Bajko.

(20.12.2018 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. PTWP)