Zakaz handlu w niedziele przyczynił się do wzrostu liczby e-sklepów

05.02.2019

Na koniec grudnia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. W porównaniu do roku ubiegłego stanowi to wzrost o ponad 6,1%. Oznacza to, że polski rynek sprzedaży internetowej urósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. To między innymi efekt zakazu handlu w niedziele.

W całym 2018 roku zarejestrowanych zostało 6863 sklepów, wykreślono 5062 – wynika z danych firmy Bisnode Polska.

– Na tak znaczący wzrost zanosiło się już po pierwszym półroczu. Wówczas polski rynek e-commerce wzrósł o blisko 1000 podmiotów i po raz pierwszy liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła liczbę 30 tys. – ocenia Bisnode.

Na wzrost liczby sklepów internetowych, jak również samego znaczenia handlu przez internet ma wpływ kilka czynników. Bez wątpienia ograniczenie handlu w niedzielę, co skłania przedsiębiorców do przeniesienia działalności do internetu.

– Wpływ ma również dynamiczny rozwój iInternetu, który w Polsce mamy od ponad 28 lat. Trzeba wiedzieć, że 20 grudnia 1991 roku w Polsce zostały podłączone pierwsze komputery. W cztery lata później powstała Wirtualna Polska pierwszy serwis internetowy, w rok później Onet. W 1999 roku powstaje O2.pl jako system kont e-mailowych, a kilka miesięcy później powstaje kolejny serwis informacyjny Interia. 1 kwietnia 1999 roku rusza pierwsza w Polsce księgarnia internetowa Merlin.pl, a 13 grudnia portal aukcyjny Allegro.pl, jako odpowiedz na zachodnie portale aukcyjne – Amazon i eBay. To stanowi podwalinę pod dzisiejszy handel przez internet. Bez tego dzisiejszy rozwój nie byłby możliwy – czytamy w raporcie Bisnode.

Jak ocenia Bisnode, Polacy cenią wygodę, na to pozwala handel w sieci. Dynamiczny rozwój sprzedaży w sieci jest możliwy za sprawą licznych udogodnień dla klientów. Darmowe zwroty, szybkie płatności, sprawne działanie i wyszukiwanie.

(05.02.2019 za dlahandlu.pl)