W Polsce jest miejsce jeszcze na 1000 dyskontów

15.02.2019

W Polsce najwięcej sklepów dyskontowych mają Biedronka i Lidl. Na koniec ubiegłego roku takich punktów było 4040. W ciągu trzech ostatnich lat przybyło 240 dyskontów – podaje Money.pl.

Biedronka otwiera ok. 100 sklepów rocznie, sieci Lidl przybywa średnio ok. 35 sklepów, zaś Netto i Aldi otwierały ostatnio po kilka, kilkanaście placówek. Eksperci szacują, że w Polsce jest miejsce na 5 tys. dyskontów. To oznaczałoby, że będzie trwać zażarta walka o 1000 ostatnich lokalizacji.

Sieci już teraz myślą, jak poradzić sobie z problemem ograniczonych powierzchni. Biedronka testuje budowę mniejszych sklepów o powierzchni 300 m2, a także szuka lokalizacji w prestiżowych lokalizacjach. Lidl z kolei buduje placówki piętrowe, a w Niemczech testuje koncept mini-dyskontu.

(15.02.2019 za money.pl)