Rynek serów z masy parzonej charakteryzuje nadpodaż

25.02.2019

O ile rynek sprzedaży serów dojrzewających w Polsce stabilnie się rozwija i zauważalna jest stała tendencja wzrostowa, o tyle w serach niedojrzewających z masy parzonej sytuacja w obecnie kończącym się roku była zupełnie inna – powiedział Dariusz Zieliński, prezes Ceko.

Zwraca uwagę, że po sukcesie sprzedażowym w 2017 roku niektóre mleczarnie zainwestowały w linie do produkcji serów do pizzy i od początku roku zwiększyła się konkurencja. – Spowodowało to walkę cenową o klienta i dopiero w sezonie letnim przy większym popycie sytuacja się normalizowała. Ta część naszej branży ma jeszcze dużo do zrobienia w temacie jakości produktów i jej różnorodności – uważa Dariusz Zieliński.

– Rynek serów z masy parzonej stale się powiększa. Jednak nie jest on jeszcze w stanie przyjąć poza sezonem letnim stale zwiększającej się podaży – mówi prezes Ceko.

Jego zdaniem, rynek mleczarski w 2018 roku można podsumować pozytywnie. – W poprzednim roku większość mleczarń zamykała rozliczenia z bardzo zadowalającymi wynikami. Ubiegły rok nie był aż tak udany, ale dał potrzebną i długo oczekiwaną w naszym sektorze stabilizację cen mleka, co umożliwiło racjonalne planowanie przyszłości nie tylko przetwórcom, ale również producentom mleka – dodaje.

(25.02.2019 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)