Laktopol w ciągu dekady zainwestował 221 mln

25.04.2019

– Od początku istnienia i działalności naszych firm duży nacisk kładziemy na rozwój, inwestycje i dywersyfikację rynków zbytu. Tylko w ostatnich 10 latach podmioty z naszej Grupy Kapitałowej poniosły nakłady inwestycyjne w wysokości 221 mln zł. Dzięki tym nakładom zmodernizowano i wyposażono w najnowsze linie technologiczne wszystkie zakłady produkcyjne, dostosowano zakłady do wymogów unijnych odnośnie do poziomu emisji pyłów i gazów do powietrza – powiedział Olgierd Meysztowicz, prezes zarządu i większościowy udziałowiec Grupy Kapitałowej Laktopol-Polindus.

Kluczową inwestycją była budowa przez spółkę PPHU Laktopol w Suwałkach jednej z największych w Europie proszkowni mleka i serwatki wyposażonej w nowoczesne, w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne ze zdolnością przerobu ponad 1 mln litrów mleka odtłuszczonego na dobę. Przebieg procesu produkcyjnego sterowany jest komputerowo i jest w pełni zautomatyzowany.

Inwestycje te, oprócz zwiększenia możliwości produkcyjnych oraz poprawy jakości produkowanych wyrobów, pozwoliły na rozszerzenie asortymentu oferowanych przez nas produktów i wprowadzenie do produkcji nowych mieszanek mleczno-tłuszczowych FFMP (Fat Filled Milk Powder), białek serwatkowych WPC 80 i laktozy.

– Tak wysoki poziom wyposażenia technicznego zakładu został pozytywnie oceniony przez wizytującą zakład Komisję Unii Europejskiej, dzięki czemu jako jeden z pierwszych pięciu z pośród 350 zakładów mleczarskich w Polsce, zostaliśmy uprawnieni do eksportu naszych wyrobów do krajów Unii – mówi Olgierd Meysztowicz.

– Jako jeden z niewielu zakładów produkcyjnych w Europie przechodziliśmy pozytywnie audyty takich firm jak Ferrero Rocher, Nestle, Fonterra – nowozelandzka firma odpowiadająca za około 30% światowego eksportu produktów mlecznych, czy audyty inspektorów z Algierii, Kuby, Rosji, Białorusi, Kazachstanu, co otworzyło nam możliwość sprzedaży naszych wyrobów na te rynki. Pozytywna ocena audytu inspektorów weterynarii z Indonezji umożliwia z kolei dostęp do rynku 10-ciu krajów ASEAN (Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej), czyli m.in. takich rynków jak Filipiny, Wietnam, Singapur czy Tajlandia.

– Dzięki stosowanym standardom uzyskaliśmy dodatkowe certyfikaty jakości np. BRC, czyli międzynarodowy standard bezpieczeństwa żywności, wymagany przez większość hipermarketów pochodzenia brytyjskiego i certyfikaty czystości produktu czyli certyfikat koszerności oraz certyfikat HALAL pozwalający na sprzedaż towarów na rynki krajów muzułmańskich, spółka która odpowiada głównie za sprzedaż krajową Laktopol. – A uzyskała certyfikat jakości IFS w głównej mierze na potrzeby sieci handlowych i ich marek własnych. Głównym celem tego systemu jest potwierdzenie bezpieczeństwa i jakości produktu oraz jego zgodności z obowiązującymi prawami i normami – mówi prezes Laktopolu.

(25.04.2019 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. portalspozywczy.pl)