Handel detaliczny może ograniczyć koszty zużycia energii

03.09.2019

Ponad 4 biliony dolarów – tyle w ostatnim roku obrotowym wyniosły przychody ze sprzedaży detalicznej 250 największych firm – wynika z najnowszego raportu Deloitte. To oznacza w przybliżeniu ponad 18 miliardów dolarów przychodów dla każdej z nich. Jednak eksperci prognozują, że dobra passa detalistów powoli się kończy.

Spowolnienie wzrostu gospodarczego w Europie, Chinach i Japonii, a przy tym wzrost kosztów finansowania zewnętrznego i przyspieszenie inflacji na głównych rynkach – to tylko niektóre zmiany, które mogą bezpośrednio uderzyć w sektor handlu detalicznego. Co mogą zrobić firmy, aby zabezpieczyć dotychczasowe wyniki finansowe i pozostać konkurencyjnymi?

Oprócz dobrze przemyślanych działań związanych z polityką cenową i lojalnościową, istnieje jeszcze kilka innych skutecznych sposobów zwiększenia konkurencyjności sieci handlowej.

– Oszczędności związane z prawidłowym zarządzaniem energią w budynku to klucz do lepszych wyników finansowych. Szacuje się, że obecnie budynki odpowiadają za ponad 40% zużycia energii w Europie. Wyposażenie ich w nowoczesne technologie i rozwiązania z dziedziny Smart Building pozwala na podniesienie efektywności energetycznej. Widać, że wiele firm z sektora docenia i wdraża te rozwiązania, bo dostrzegają płynące z nich korzyści – wyjaśnia Anna Nowak-Jaworska, wiceprezes działu Building Business w Schneider Electric.

Co istotne, inteligentne budownictwo to nie tylko nowe inwestycje, ale także modernizacje przestarzałych systemów zarządzania budynkiem. Wdrożenie proekologicznych rozwiązań do już istniejących budynków gwarantuje nie tylko lepsze wykorzystanie zasobów, ale pozwala także zmniejszyć koszty eksploatacji. To szczególnie istotne, skoro aż 75% kosztów ponoszonych w całym okresie istnienia budynku stanowią wydatki właśnie na konserwację i eksploatację.

(03.09.2019 za portalspozywczy.pl)