Stolica i IKEA podpowiadają jak segregować odpady w kampanii „Rady na Odpady”

11.02.2020

Stolica w kampanii pod hasłem „Rady na Odpady” podpowiada mieszkańcom, jak prawidłowo segregować odpady. Do akcji informacyjnej przyłącza się IKEA, oferując rozwiązania i produkty do segregacji oraz włączając swoje sklepy i kanały online w działania edukacyjne Urzędu m.st. Warszawy.

Miasto st. Warszawa przygotowało na potrzeby kampanii specjalne infografiki ze wskazówkami o zasadach selektywnej zbiórki odpadów. Porady i informacje są przekazywane mieszkańcom m.in. na ekranach w środkach komunikacji miejskiej, ulotkach, w serwisach internetowych i na profilach społecznościowych stolicy. W wyszukiwarce segregujna5.um.warszawa.pl można szybko sprawdzić, do którego kosza należy wyrzucić resztki jedzenia czy puste opakowanie.

Do warszawskiej inicjatywy przyłącza się IKEA, która w ramach realizacji swojej strategii zrównoważonego rozwoju „People & Planet Positive”, mającej na celu stanie się firmą przyjazną dla ludzi i planety, rozpoczyna od lutego kampanię informacyjno-promocyjną w warszawskich sklepach IKEA Targówek, IKEA w Blue City i IKEA Janki.

Specjalna ekspozycja przy wejściu do sklepu poświęcona jest zapobieganiu powstawania odpadów (w tym przeciwdziałaniu marnowania żywności) oraz segregacji odpadów na pięć frakcji. Materiały informacyjne są zamieszczone też przy produktach ułatwiających przechowywanie i segregację, na rozmieszczonych w sklepach ekranach dotykowych oraz na stronie internetowej IKEA.

(11.02.2020 za portalspozywczy.pl, fot. za um.warszawa.pl)