Danone: dynamika wzrostu kategorii produktów roślinnych utrzyma się kilka lat

13.10.2020

- Kategoria produktów roślinnych rośnie dynamicznie od kilku lat, a w ostatnim okresie jest to +50%- Przewidujemy, że ta dynamika utrzyma się kilka lat, dlatego już dzisiaj warto zaoferować na półce produkty z tej kategorii – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agata Partyka, Dyrektor ds. rozwoju klientów Danone.

- Ciekawą alternatywą dla osób chcących urozmaicić swoją dietę jest kategoria tzw. jogurtów roślinnych oraz napojów roślinnych, w której liderem jest marka Alpro. Z naszych analiz wynika, że trzecim, najczęstszym momentem konsumpcji napojów roślinnych jest czas przygotowywania kawy. Mamy bogatą ofertę smacznych napojów na bazie roślin o różnych smakach, które umożliwiają samodzielne przygotowanie kawy w domu. Współpracujemy również z baristami i branżą HoReCa np. prowadzimy cykl warsztatów dla przedstawicieli branży HoReCa z tworzenia pysznych kaw i smoothie na bazie naszych produktów Alpro Professionals i Barista – mówi dyrektor ds. rozwoju klientów Danone.

Ocenia także wpływ pandemii na zachowania konsumentów. -COVID-19 znacząco wpływa na życie nas wszystkich i jestem przekonana, że każda branża, w mniejszym bądź większym stopniu, przygotowuje się na wzrost liczby zachorowań. W Danone dostosowujemy swoje plany oraz działania do obowiązujących obostrzeń, tak aby zagwarantować bezpieczeństwo naszych pracowników oraz ciągłość łańcucha dostaw. Nieustannie monitorujemy bieżącą sytuację związaną z ponownym wzrostem osób zakażonych koronawirusem – powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agata Partyka, Dyrektor ds. rozwoju klientów Danone.

Zaznacza, że po wiosennej fali zachorować jesteśmy bogatsi o bardzo cenne doświadczenie efektywnego działania w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych. - Dla przykładu, okres lockdown’u znacząco spowolnił wzrost formatów, które w analogicznym okresie w 2019 roku rozwijały się dynamicznie, takich jak wygodne w konsumpcji poza domem saszetki. Polacy, w tym okresie, postawili na warianty w kubeczkach, najczęściej w wielopakach. Również sięgali po produkty z prostym składem oraz warianty typowo przyjemnościowe, które pozwalały na chwilę relaksu – mówi Agata Partyka.

(13.10.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)