Innowacyjne strategie zarządzania zmianą organizacyjną

13 sierpnia 2015 r. w siedzibie Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny odbyła się konferencja prasowa podsumowująca szkolenie „Innowacyjne strategie zarządzania zmianą organizacyjną”. Projekt realizowany był ze środków Unii Europejskiej w ramach Projektu Operacyjnego Kapitał Ludzki, instytucjami wdrażającymi – Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny, partnerem – Kancelaria Inwestycyjna Profinn W. Golowkow Sp.k. Beneficjentem pomocy było 37 spółdzielni mleczarskich: SM „Rospuda” w Filipowie, SM w Lisewie, OSM w Bychawie, SMU w Strzałkowie, OSM w Piaskach, SM „Lazur’ w Nowych Skalmierzycach, OSM w Grodzisku Mazowieckim, OSM w Nowym Sączu, OSM w Siedlcach, OSM w Jarocinie, OSM w Koninie, OSM „Ozo” w Ozorkowie, OSM w Limanowej, OSM w Głuchowie, OSM w Łasku, SM w Łapach, OSM w Myszkowie, Ciechanowska SM, „Cuiavia” OSM w Inowrocławiu, SM „Mleczwart” w Wartkowicach, OSM w Międzyborzu, OSM w Bochni, OSM w Pajęcznie, OSM w Olecku, Przedsiębiorstwo PHU „Mleks” Sp. z o.o. w Wyszkowie, OSM w Prudniku, Grudziądzka SM, OSM w Hajnówce, Rolniczo-Pracownicza SM w Szczercowie, Tomaszowska SM w Tomaszowie Lubelskim, OSM w Bieruniu, OSM w Sędziszowie Małopolskim, CLARIN PPHU, Jędrzejowska SM w Wodzisławiu, SM we Wrześni, Zakład Usług Handlowych ROBICO w Warszawie, OSM w Bidzinach. Projekt trwał od 1 listopada 2013 do 31 sierpnia 2015.

Projekt Strategia Błękitnego Oceanu to odchodzenie od konkurencji na rzecz tworzenia nowych rynków. Został opracowany dla: organizacji gotowej podążać za rynkiem i potrzebami klienta, posiadającej wewnętrzną motywację do wdrażania nowych produktów, chcącej skanalizować bardzo duże zaangażowanie kluczowych pracowników oraz szukającej prostego sposobu analizowania rynku i reagowania na zmiany.

 

Główne cele projektu to:

  • rozwój potencjału i zdolności adaptacyjnych 37 spółdzielni mleczarskich;
  • podniesienie wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi;
  • podniesienie wiedzy i umiejętności świadomości potrzeby wprowadzania zmian oraz wzrost wiedzy i umiejętności pracowników w zakresie aktywnego uczestnictwa w innowacyjnych zmianach organizacyjnych;
  • opracowanie, przyjęcie do realizacji i wdrożenie Strategii innowacyjności przez 37 firm-beneficjentów projektu.

W ramach projektu przeszkolono 240 menedżerów i 490 pracowników liniowych.

 

W ramach projektu odbyły się następujące szkolenia:

  • aktywne uczestnictwo w aktywnych zmianach organizacyjnych – 41 szkoleń dla pracowników liniowych;
  • innowacyjne narzędzia rozwoju i zarządzania zmianą organizacyjną – 23 szkolenia dla menedżerów (I etap);
  • wdrażanie pracowników do aktywnego udziału w zmianach organizacyjnych – 20 szkoleń dla menedżerów (II etap).

 

Wyniki prac związanych z doradztwem i opracowaniem Strategii Błękitnego Oceanu w podmiotach mleczarskich biorących udział w projekcie przedstawił Łukasz Dąbrówka – trener i konsultant. Zapoznał również zaproszonych gości z możliwościami praktycznego wdrożenia Strategii Błękitnego Oceanu w zakładach mleczarskich.

Natomiast Jakub Krogulec i Marcin Ciszewski przedstawili realizację projektu „Innowacyjne strategie zarządzania zmianą organizacyjną”.